DYNAVOICE Definition DM-6 vychází z velmi úspěšného modelu DM-5. Proti předchozímu modelu byl použit větší basový reproduktor, čímž byla dále zvýšena citlivost celé reprosoustavy. Přední ozvučnice je vyrobena ze sendvičové MDF o celkové síle 32mm (!)6,5 palcový basový reproduktor disponuje litým košem a velmi pevnou Kevlarovou mebránou. Kombinovaný výškový reproduktor je sestaven z klasické měkké kaloty z impregnovaného textilu a páskového reproduktoru pro lepší podání mikrodynamiky.Na vstupním terminálu se nechází nastavení vysokotónové sekce ve čtyřech úrovních, takže můžete zvuk v daném interiéru velmi dobře nastavit.Díky vysoké citlivosti reprosoustav Vám bude postačovat i cenově dostupný zesilovač s nižším výkonem.Impedanční průběh je poměrně vyrovnaný, takže pro zesilovač nekladou tyto reprosoustavy zvýšené zatížení a dobře se hodí i k AV Receiverům nižších cenových kategorií.Doporučujeme tyto reprosoustavy pro výborný poměr Výkon / Cena a pro možnost nastavení zvuku v daném interiéru ..
Technická data:
Systém: 3 pásmový
Bassreflex:
ANO
Impedance: 6 Ohm
Citlivost: 92 dB
Kmitočtový rozsah: 35 - 32.000 Hz
Zatížitelnost: 120 W
Terminál:
Bi-Wiring
Výška: 420 mm
Šířka: 200 mm
Hloubka: 330 mm
Hmotnost / ks: 9,1 kg
Test z AUDIODROM.CZ
DYNAVOICE Definition DM-6
Reprosoustavy stojanové
Za ty dva měsíce, co jsem se v rámci našeho megatestu věnoval poslouchání levných stojanových reprosoustav, jsem si nastavil nějakou kvalitativní laťku, co se asi tak dá z pohledu zvuku v této kategorii čekat. A pak přišly Dynavoice DM-6 - nejenže patřily k nejlevnějším, ale zároveň velkým skokem přeskočily všechny ostatní soupeře. 100% REFERENCE
Funkce a forma
Dynavoice osazuje svoje reprosoustavy zdvojeným výškovým měničem: 1,8 až 9 kHz má na starosti textilní kalota, od 9 do 32 kHz přebírá roli páskový reproduktor. Oba tweetery jsou namontovány v tandemu do kovové desky, připevněné do čelní ozvučnice, hned nad kevlarovým středobasem.
Netradičnost Definition tkví i ve skříních, které jsou z předimenzované MDF (18 mm). Na čelní a zadní stěnu je dokonce použit třícentimetrový (!) MDF sendvič, navíc zevnitř vyztužený příčkami. Kabinety se tak tváří jako z betonu a na poklep jsou vzdálené v této kategorii bežně používaným krabicím od bot.
To samotné by už stačilo k obdivu, ale Dynavoice jde ještě dál: zezadu najdete ve vaničce s reproterminály (bi-wiring je možný) tři zlacené zděře s propojovacím klemem, kterým si můžete doladit citlivost na výškách v rozmezí -2 až +4dB. S klemem se docela špatně manipuluje, protože sedí v přípojných místech hodně pevně (což je dobře). Na úvahu o tom, že si jej budete přehazovat podle momentální nálady, bych proto zapomněl - slouží k jemnému nastavení projevu reprosoustav v daném poslechovém prostoru.
Nízké frekvence
Připravte se na to, že Dynavoice DM-6 jsou svým projevem blíže ke sloupovým repro, než k maloobjemovým regálovkám. Nečekejte proto éterický projev, hrozící se co chvíli rozsypat, nýbrž dospělý a vypilovaný zvuk se solidním základem. Plusem je, že jim nevadí ani ostřejší žánry: Rotting Christ a Kata ton Daimona Eaytoy řádně prohnal membrány reproduktorů, ale z míry je nevyvedl. Muzika se prohnala místností, energie kopáku vytvořila fyziologický pocit známý z koncertů, a kytarové rify měly dost ostří na to, aby byly dostatečně metalové a netahaly při tom za uši.
Ani akustická basa George Mraze (Phil Woods and Trio) DM-6 nijak nezakočila. Dokonce se postaraly o výborné vykreslení prstů, tahajících za struny, i o náznak jejich rezonující textury.
Pokud to není z těchto řádků už dávno jasné, tak vězte, že jsem si Dynavoice Definition DM-6 pořádně užíval.
Čistota rozlišení
Celková transparence je tak spíše nenápadná a netlačená dopředu. Oceníte ji - to vám garantuji - na povedených nahrávkách, a budete ji proklínat tam, kde inženýrům za mixpultem ujela ruka.
S klemem vzadu si sice pomůžete s celkovým objemem výšek, ale tak jako tak bude dost záležet na vaší relativní pozici směrem k tandemu výškových reproduktorů. Pásek v Dynavoice se chová lehce vertikálně směrově, v kombinaci s kalotou půjde o poměrně komplikovaný vyzařovací diagram. Nejlepších výsledků jsem se dopracoval se stojany, které moje uši posadily mezi oba výškové reproduktory, popřípadě lehce pod. Když jsem byl příliš nízko, změnilo to zobrazení prostoru, když příliš vysoko, registroval jsem rychlý pokles na výškách. Něco málo se dá odladit i hroty, ale správně vysoké stojany by se měly stát součástí vašeho nákupu.
Tonální věrnost
Snad za to mohou měniče, snad bytelná kontrukce, snad oboje, ale DM-6 patří k tomu nejlepšímu, co můžete mít, a to nejen do 20 tisíc. Kytaru španělku jsem slyšel včetně korpusu a flétnu včetně nátisku. Takový výkon za tak málo peněz hraničí s pravděpodobností, že do vás cestou domů uhodí blesk.
Rytmiku mají DM-6 v krvi, všechny měniče jsou perfektně časově svázané a zvyk je plný a sytý. Dynavoice si poradí i s jemným stínováním lehkých úhozů na činel nebo s prstokladem na klávesách piana. Když jsem otočil knoflíkem volume doprava, tak se nestalo vůbec nic kromě toho, že to prostě hrálo víc nahlas. Tonalita i ostatní finesy zůstaly zachovány. Ba naopak, měl jsem pocit, že hrát potichu DM-6 moc nesvědčí, to nejsou ve své kůži - bas se vytrácí a prim začne hrát duo výškových měničů.
Prostorovost
DM-6 mají tendenci posouvat zvukové dění blíže k posluchači. Z opravdového high endu víme, že to je daň za minimum rezonancí, které svou opožděně vyzářenou energií budují to, čemu se v hifi říká úžasná hloubka i u nahrávek, kde hloubka chybí. Dynavoice tímto syndromem netrpí - kostelní mše zní docela realisticky (odmyslíme-li si prostý fakt, že doma nikdy zcela realisticky znít nebude), navíc se skálopevnou lokalizací jednotlivých hlasů. projev Dynavoice DM-6 není uvolněně relaxační - naopak, nutí vás zúčastněně poslouchat, podupávat si do rytmu a rochnit si v tom, co všechno slyšíte. Chtělo by se říci, že jsou už tak trochu highendové.
Tento test je částí našeho MEGATESTU LEVNÝCH STOJANOVÝCH REPROSOUSTAV. PODMÍNKY TESTU A PILOTNÍ ČLÁNEK NALEZNETE ZDE.